Tuesday, October 21, 2008

This is how i used to write....

kenapa saya?

January 30th, 2007 by ayunishima ---- > this post is from my friendsterBLOG.

kenapa dengan saya?
apa yang salah?
saya ada buat salah?
kamu yang buat saya macam ini..
kamu yang menkonfiuskan diri ini
kamu yang terlalu baik pada saya..
saya tak suka diperlekehkan
saya benci bila dia tiada disisi
saya bingung diperlakukan begini
siapa kamu?
mengapa kamu ke sini?
bila masa kamu hadir dalam hidup ini?
saya runsing…sangat runsing..
dia ada..kamu pun ada…
pelik…saya benci bila perlu memilih..
kini pilihan sudah pun dibuat…
kamu harus saya lupakan..
dia yang menjadi pilihan..
kamu perlu pergi..tinggal saja kenangan di hati..
dia yang sangat saya sayangi..
saya bingung lagi… kenapa?
saya sendiri pun tak tahu…
pilihan dah di buat..tapi hati masih lagi berbelah bahagi..
dia di sini ..kamu PERGI!
apa makna semua ini?
mengapa fikiran saya runsing?
kenapa terlalu banyak yang saya fikirkan?
buat apa nak fikir benda yang dah berlaku?
saya bodoh? saya naif?
mungkin juga..mungkin ya!
memang saya bodoh..
memang saya naif..
hati saya dicuri..oleh dia..
itu 4 tahun dulu…
dia masih pegang hati saya..
maaf tapi saya tahu kita takkan bersama
saya perlu pergi…tapi kamu..
kamu kawan saya..kita hanya sahabat…
pelik sungguh benda yang dipanggil CINTA.
tiada apa yang menarik..
tapi kenapa saya?
mengapa tak kamu atau dia…?

3 comments:

Nitima Sood said...

Enjoyed your blog.

Check mine at
http://offbeatspirituality.blogspot.com/

Anonymous said...

Selamat pagi,

Dimas Gilang said...

nice poem..,
lam kenal..,