Wednesday, October 1, 2008

SNIPPETS

  1. I am sorry that I have to block my blog for the past few days. Bukan apa, my blog ni ada stat counter yang boleh trace siapa masuk my blog, so bile I dapat tahu ada my link di certain forum ni... I terus lah block.
  2. Saya ini bukan balaci kepada Elly @ Maya @ Sesaper saja... Saya , Ayuni Zamani. I am a freelance Script Writer. I used to work with MIG and that is how i know Elly. I have been in the industry for quite a while. So I know my way around.
  3. I would like to make a statement yah .. so silalah baca.
    1. Maya Darina TIDAK WUJUD! Saya ulangi ... MAYA DARINA TIDAK WUJUD! Kepada CSI CSI sekalian, hentikan saja lah pencarian kamu semua.
    2. Maya Darina telah direka oleh pihak tertentu ( nama tak boleh disiarkan atas sebab tertentu) untuk menutup sebuah cerita yang lain. Jadi saya pun tak pasti macam mana FT boleh buat statement yang Maya Darina pernah menipunya. Mollie, Melia dan seangkatan dengannya pun tak wujud. Jadi, pada pandangan saya, mungkin ada pihak yang telah meminta FT untuk membuat penjelasan.
    3. CONFESSION OF A MORON yang telah saya post di blog ini telah di tulis oleh AZHAR, bekas pelajar praktikal di MIG yang mengaku telah menyebarkan berita mengenai kisah percintaan Pierre dengan Maya Darina. Sesungguhnya memang dia yang tulis. Kalau nak kan kepastian, message me.
    4. Segala apa yang saya ketahui dan telah saya tulis di sini adalah mengikut pandangan saya. Tapi yang saya pasti MAYA DARINA memang tidak wujud.
    5. Saya juga berfikiran ada sesetengah pihak yang tidak puas hati dengan keakraban Elly dan Pierre dan cuba untuk memisahkan mereka dengan menyebarkan berita berita palsu ini.
    6. Untuk pengetahuan semua, Elly adalah scriptwriter yang terlibat dengan penulisan script Jangan Pandang Belakang ( The Series ). Sebab itu dia rapat dengan Pierre Andre.
    7. Hubungan antara Pierre dan Elly pula, saya tidak punya hak untuk menjawabnya, saya rasa apa kata kita tunggu sahaja penjelasan dari Pierre Andre sendiri.


       

  4. I think, I've said enough. BTW, please remove my picture from the forum. That picture is of me and my ex boyfriend. I am married now and because of your irresponsible act, I had a fight with my husband.
  5. Whatever I write here is MINE. If I dapat tahu sesiapa yang COPY and put it somewhere else without my permission. I will take legal action.
  6. FYI, "Chicken Sandwich and Cappuccino"© is my latest story that I have just written. I didn't copy it and it's not a plagiarism because my English is a lot better than my Malay. Tapi dalam blog, I write simple and broken English because I malas nak pikirkan grammar and wat nots.

Segala apa yang saya tuliskan ini adalah mengikut pandangan dan penyiasatan saya sendiri. Saya tahu saya Cuma mendengar sebelah pihak sahaja but hopefully, apa – apa yang telah saya sampaikan di sini dapat membantu korang semua. Anyhow, Selamat Hari Raya to all.

Thank You.

Ayuni Zamani.

4 comments:

Anonymous said...

hai ayuni...selamat hari raya aidilfitri..this is san_chai from cari.com.my..i'm the one who met 'ellie' inside the Lrt and i yg bgtau kat forum board tuh how i figured out Ellie is actually Maya when i 'accidentally' read her sms inside that train,dia bahasakan diri dia "MAYA, GF pierre".then bila i baca paper baru i prasan that same girl nama ellie tu lah yg i jumpa dalam tren tu.so macammana u nk cakap watak maya tu direka kalau elie tu sendiri yg bahasakan diri dia maya....maybe it's sumthing for u to ponder..
nwy, i believe you're doing this posting thingy with gud faith,it's only either u defend the very wrong person or vice versa...

cheers~

Anonymous said...

hi ayu, boleh tak i minta kebenaran nak put ur link kat post I? bukan apa, terlalu ramai yg dtg lawat blog i utk cari maklumat tentang maya darina. i think it's good to let them visit ur blog instead of copying ur article into my blog. please let me know if it's ok with u. selamat hari raya ayu.

amybarakbah said...

hi ayuni

i love ur script pasal Chicken sandwich n cappuccino itiew.. bila nak buat drama?

Anonymous said...

ayuni,
im also so curious on what anonymous has commented. By any chance, let us know. also, ur No.2 point is vague, we want to know your view on these matters,who could be the creator of MAYA DARINA? who could be 'the pihak' behind FT' disclosure of MAYA DARINA? and for what potential intents did they ask FT to seep out the things? And is this one of MIG office politics?