Thursday, March 5, 2009

aku.

aku kini bukan lagi aku yang dulu...
dulu aku berani. dulu aku yakin .
bukan lah nak kata sekarang ni aku ni penakut dan tak yakin dengan diri ku..
tapi aku tahu aku dah berubah....
aku dah tak gelabah nak bersuka ria...
aku dah tak kisah pasal concert malam merdeka atau sambutan tahun baru...
mungkin kerna aku kini sudah berpunya..??
tak jugak tapi.. aku dapat rasakan yang aku ini makin dewasa..
hah! orang yang dah dewasa pun ada yang gila nak pergi concert jugak..
kenapa aku tak? lainkah aku ini?
walaupunbegitu...
aku rindu dengan kehidupan ku dulu...
kehidupan ku yang tidak memandang kebelakang mahupun kehadapan..
i live for the moment.. masa tu lah...
aku look forward nak pergi rock the world..
nak overnight kat bukit bintang..
aku hidup supaya diterima manusia manusia yang popular...kah!kah!kah!
masa tu kanak kanak lagi lah...
tapi aku tetap merindui diriku yang dulu...
aku rindu nak melepak dengan kawan kawan ku kat kedai mamak....aku rindu bila takde duit..
share roti canai and rokok winston light...
best kan kawan kawan?
masa tu... nothing matters..
sekarang ni... aku dah makin gemuk.. ( oh god! )
setiap hari menanti anakku menendang supaya ku tahu yang dia sedang membesar didalam ku...
aku rindukan hidupku yang lama tapi aku pasti yang akan datang mesti lagi best ....
kawan kawan.. aku rindukan korang... korang rindu aku ?

2 comments:

Unknown said...

reading ur post, membuatkan saya berfikir betapa saya makin tua, dan makin dewasa. urgh...

Ayuni Zamani said...

hahhaha...tak bermaksud nak membuatkan sesiapa terasa tua..
tapi saya juga merasakan diri ini dah dewasa... lebih matang dari dulu
walaupun ada yang masih lagi nak berperangai keanak-anakkan...